Και ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά πάντοτε από ένα βήμα,, το πρώτο. Ο δρόμος προς την γνώση ξεκινά από την αλφαβήτα. Μαθαίνουμε γράμματα, φτιάχνουμε λέξεις και στο τέλος γράφουμε βιβλία. Έτσι και οι αναδιαρθρώσεις έχουν το αλφαβητάρι τους. Απλά λογικά πράγματα που όταν εφαρμοσθούν φτιάχνουν μια σωστή λύση/αναδιάρθρωση που είναι αποδεκτή αλλά και λειτουργική από όλες τις πλευρές. Ας δούμε λοιπόν πως αρχίζει το δικό μας αλφαβητάρι:
Α – Αντικειμενικότητα
Οι δύο πλευρές πρέπει να αντιμετωπίσουν με αντικειμενικότητα τους παράγοντες που επηρεάζουν ένα δανεισμό και ιδιαίτερα αυτούς που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Στοιχεία δηλαδή όπως οι τόκοι, οι χρεώσεις και οι λοιπές υπερημερίες που επιβαρύνθηκε ένα δάνειο, τα εισοδήματα και τα έξοδα διαβίωσης, καθώς και οι άλλες δανειοδοτήσεις του πελάτη, είναι τα δεδομένα/παράγοντες που θα καθορίσουν την διαπραγμάτευση και θα πρέπει να γίνει κατορθωτό όπως να παρουσιάζονται χωρίς αμφισβήτηση.
Β – Βιωσιμότητα
Κατά την εξέταση ενός αιτήματος αναδιάρθρωσης ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι κατά πόσον οι εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται θα οδηγήσουν το δανεισμό σε ένα βιώσιμο αποτέλεσμα. Μία αναδιάρθρωση που δεν διασφαλίζει ότι το δάνειο θα μπορεί εκ νέου να εξυπηρετηθεί, θα είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
Γ – Γεγονότα
Είναι σημαντικό να καταγραφούν τα γεγονότα που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση και ποιοι είναι οι λόγοι που ένας δανεισμός καταστεί μη εξυπηρετούμενος. Η αλλαγή των οικονομικών συνθηκών του δανειολήπτη, γεγονότα που δεν ήταν αναμενόμενα καθώς και οι αλλαγές στις συνθήκες που επηρέασαν την κατάσταση του, είναι σημαντικό να γνωστοποιηθούν και να τεκμηριωθούν.
Δ – Δεδομένα
Ποια είναι τα σημερινά δεδομένα? Στοιχεία όπως τα οικογενειακά ή επιχειρηματικά εισοδήματα, τα έξοδα διαβίωσης, οι αξίες των ενυπόθηκων ακινήτων, άλλες δανειοδοτήσεις του πελάτη κλπ., είναι καθοριστικά και θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην διαμόρφωση της επιλογής αναδιάρθρωσης.
Ε – Εμπιστοσύνη
Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μία ομόφωνη απόφαση, θα πρέπει να αποκατασταθεί πρώτα ένα πνεύμα εμπιστοσύνης. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αντιληφθούν και οι δύο ότι θα βγουν κερδισμένοι από αυτή την διαδικασία (win – win result) και ότι η σύγκρουση και η προσκόλληση σε σημεία αντιπαράθεσης δεν θα οδηγήσουν πουθενά.
Ζ – Ζητούμενο
Εννοείται ότι και οι πλευρές θα πρέπει να έχουν εκ των προτέρων αντιληφθεί και κατανοήσει ποιο είναι αυτό που ζητούν. Ο μεν δανειολήπτης να μπορέσει να καταλήξει σε μία πρόταση βιώσιμης αναδιάρθρωσης, να ανακτήσει την πιστοληπτική του ικανότητα και να αποκαταστήσει τις σχέσεις του με το πιστωτικό ίδρυμα. Το δε πιστωτικό ίδρυμα, να μειώσει τις μη εξυπηρετούμενες πιστοδοτήσεις, να οδηγήσει τον πελάτη στην έναρξη πληρωμών και να αποφύγει την καταγραφή ζημιών, προβλέψεων και επισφαλειών. Εάν τα ζητούμενα των δύο πλευρών γίνει κατορθωτό να συνταυτιστούν, τότε το αποτέλεσμα θα είναι ΜΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ.
[content_block id=45]