Στις περισσότερες επιχειρήσεις  που επισκεπτόμαστε ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι άνθρωποι ξέρουν αρκετά καλά την δουλειά τους. Όλων των ειδών τα επαγγέλματα, από το εμπόριο, την βιομηχανία, μέχρι την μεταποίηση και τις υπηρεσίες.

Τι πάει λάθος λοιπόν;  Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αποτύχει μια επιχείρηση, σκοπός όμως του μικρού αυτού άρθρου, είναι να αναδείξει και να αναγνωρίσει  ένα τέτοιο λόγο και αυτός δεν είναι άλλος  από την έλλειψη σωστής πληροφόρησης έγκαιρα, κυρίως  οικονομικής φύσεως και κατ’ επέκταση αδυναμία λήψης έγκαιρων αποφάσεων.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Κύπρο, όντας μικρομεσαίες ή μάλλον μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να έχουν οικονομικό διευθυντή. Σαν αποτέλεσμα στηρίζονται στους λογιστές/ελεγκτές τους για κάποιες οικονομικές πληροφορίες, που τους δίδονται σχεδόν πάντοτε εκ των υστέρων, με ένα ή ακόμη και δύο χρόνια καθυστέρηση. Ο ελεγκτής της εταιρείας κάνει τις πιο πολλές φορές εξαιρετική δουλειά, όμως  δεν μπορεί να υποκαταστήσει την υπηρεσία της οικονομικής διεύθυνσης.

Αυτή η υπηρεσία, έστω από εξωτερικούς συνεργάτες, είναι αδήριτη ανάγκη για τις επιχειρήσεις. Με ένα οργανωμένο σχεδιασμό όσον αφορά τις καταστάσεις πληροφοριών που χρειάζεται η συγκεκριμένη επιχείρηση (μηνιαία αποτελέσματα, δείκτες, συγκρίσεις, ποιοτικά στοιχεία), η εταιρεία μπορεί να βοηθηθεί στον μέγιστο βαθμό, ενώ θα δοθούν εργαλεία στους διευθυντές/ιδιοκτήτες γα έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση αλλά και για σωστές ή καλύτερα πιο εμπεριστατωμένες αποφάσεις. Και επειδή ο χρόνος είναι χρήμα, αυτές οι αποφάσεις να είναι και γρήγορες και άμεσες, έτσι που να λύουν ένα πρόβλημα στην γένεση του παρά όταν αυτό έχει ήδη διογκωθεί.

Ως εκ τούτου θα πρέπει να αναζητηθεί η δυνατότητα να παράγονται από το λογιστικό πρόγραμμα της επιχείρησης τέτοια Reports, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα όσο το δυνατό ολοκληρωμένο MIS (Management Information System), για έγκαιρη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων (είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά).

Πάντοτε θεωρούσαμε τα πιο πάνω αυτονόητα λόγω του επαγγέλματος μας, αλλά μετά διαπιστώνει κανείς ότι ο καθένας μπορεί να ξέρει αρκετά πράγματα στον τομέα του αλλά όχι κατ’ ανάγκη κάποια πράγματα που μπορεί για κάποιον άλλο να αποτελούν δεύτερη φύση. Ο σωστός επιχειρηματίας δεν είναι αυτός που τα ξέρει όλα, αλλά αυτός που φροντίζει να αντλήσει εξειδικευμένη γνώση από κάποιον ειδικό, έτσι ώστε να επωφεληθεί η επιχείρηση του.

Άρα όταν ξοδέψεις σωστά θα τα πάρεις πίσω στο πολλαπλάσιο. Χρειάζεται σοφία, σύνεση, ανοικτό μυαλό και καλές επιλογές συνεργατών για να γίνει αυτό και σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως είναι αυτό που ζούμε σήμερα, οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν σε υπηρεσίες οικονομικής διεύθυνσης θα έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και προόδου.

[content_block id=45]